12 Ekim 2013 Cumartesi

mutfaktan : dilim dilim poğaça

merhabalar..

geçen sene evden beslenme götürmesi için yalvardığım oğluşum Doğu bu sene nasıl olduysa kantine küstü..
nasıl mutluyum nasıl mutluyum anlatamam..
tabii sene başından beri ev pastaneye döndü bu da bir gerçek..

geçtiğimiz hafta içinde oğluşuma yaptığım ailece de çok sevdiğimiz poğaça tarifini sizlerle paylaşmak istedim..

malzemelerimiz:

1 yumurta
1 çay bardağı yoğurt 
1 çay bardağı sıvıyağ
1 pk kabartma tozu
aldığı kadar un
içi için lor

evet evet işte sadece bu kadar malzemeyle harika bir poğaçanız oluyor..

tüm malzemeyi yoğurup standart bir hamur hazırlıyorum..
tezgahımı güzelce temizleyip, tüm hamuru üzerine alıyorum..
içerisine ise sadece tuzladığım loru koyuyorum..
bana kalsa içerisine nane, maydanoz, kırmızı pul biber de koyarım ama Doğu bu şekilde sevmiyor..
ne yapalım biz de ona uyuyoruz..


sonrasında rulo yapıp yağlı kağıt serdiğim fırın tepsisine alıyorum..


üzerine kızarması için yoğurt sürüyorum, süslemek için susam serpiyorum ve 180 derecede pişiriyorum..


işte miss gibi kızarmış, kokusu üzerinde poğaçamız hazır..


Doğu daha okula götürmeden biz çayın yanında biraz tırtııkladık bile poğaçadan..
işin kötü tarafı hiç mi hiç ihtiyacım yokken maşallah hamur işleriyle pek bir haşır neşirim..
anacım göz görünce yemeden de durulmuyor ki :))

bizz çoookk seviyoruz dilim dilim poğaçamızı..
deneyin siz de seveceksiniz.. 
yorumlarınızı bekliyorum..

herkese mutlu haftasonları..

Sevgilerimle; İdil..

Hiç yorum yok: