7 Ağustos 2013 Çarşamba

mutfaktan : kış hazırlıkları başlasın \\ acı biber kavurması..

herkese merhaba..
 
ben ben ben bayılırım acı yiyeceklere..
eşim sağolsun kendisi de pek sevdiği için bizim acılı listesi baya kabarıktır..
kahvaltılıklar, yemekler, soslar, turşular, çorbalar hele bir de kışsa oh oh ooohhh..
 
geçen gün pazara gidince bu biberleri gördüm dayanamadım 1 kg aldım..
bayram için de köye gideceğimizden dolapta kalmasınlar bozulurlar diye
hemen başladım doğramaya ve domatesleri rendelemeye..
 
 
zeytinyağında önce biberleri kavuruyoruz ardından da rendelediğimiz domatesleri, tuzu ve birkaç tanede sarımsağı doğrayıp ekliyoruz..

 
hepsi birlikte güzelce kavrulunca kavanozlara dolduruyorum ve ağızlarını sıkıca kapatıp
ters çeviriyorum..
iyice soğuyuncaya kadar bu şekilde bekletiyorum..

 
bu şekilde hazırladığım biberleri ister kahvaltıda ister ızgara etin yanında
kışın afiyetle tüketiyoruz..
 
 
 
Sevgilerimle; İdil..
 

Hiç yorum yok: