16 Ağustos 2013 Cuma

mutfaktan : kırmızı biber dolması

herkese merhaba..
 
çarşamba günü semtimizin pazarına gittim..
her zaman ki gibi kendimden geçtim tazecik sebzeleri meyveleri görünce..
derin dondurucuya koymak için kışlık sebzeler, turşuluk malzemeler ve yemeklikler aldım..
 
dün de hemen aldığım kırmızı biberleri doldurdum..
baksanıza bu renkler insanın iştahını kabartmıyor mu??
 
 

 
biberlerimi temizledim..
iç harcımı hazırladım kesin bir ölçüm yoktur hiç bir zaman..
domatesleri ve soğanları küp küp doğradım..
pirincini yıkayıp ekledim.
bolca maydanoz, dereotu doğradım..
bolca kuru nane tabii..
tuz, karabiber ve tabii ki körfezin meşhur zeytinyağı.. 

 
annem her zaman dolmanın tadını bir soğan birde zeytinyağı getir der..
kesinlikle haklı canım annem..

 
biberleri tencereye yerleştirip üzerine biraz su ekledim ve koydum ocağa..
pirinçler pişti mi dolma da pişmiş demektir..

 
işte yenmeyi bekleyen dolmalarım..

 
herkese afiyet olsun..
 

Hiç yorum yok: