13 Ağustos 2013 Salı

mutfaktan : ilk turşularımı kurdum..

merhabalar..
 
öncelikle herkesin geçmiş ramazan bayramı mübarek olsun..
apar topar köye gittiğimiz için bayramınızı kutlayan bir post hazırlayamamıştım..
 
işte turşumun malzemelerini de köy dönüşü yol kenarından aldım..
yaz geldiğinde köye yada körfeze gidip gelirken hep yoldan alırım sebzelerimi..
Nurten abla ve Hüseyin abiyle ahbap olduk artık..
ben alış verişimi bitirdikten sonra elime tutuşturdu biber ve kornişonları turşu yaparsın dedi..
 
ben de durur muyum gelir gelmez kurdum turşularımı..

 
ben kornişonları yıkayıp ayıklarken Doğu'cuğum da minnoş elleriyle biberleri deldi çatalla..
sonra ben biberleri doldurmaya başladım kavanoza oğluşum da kornişonları..
aralara bir iki sarımsak ve nohut atmayı da unutmadık tabi..

 
sarımsakları ayıklamak tabii hep bana kalıyor :((

 
ve mucize turşu suyu tarifim :
 
6 su bardağı su
1 çay bardağı billur tuz
1 çay bardağı sirke
1 yemek kaşığı şeker
 
yaklaşık 2 senedir turşu sularını hep bu şekilde hazırlıyorum..
yemekhanemizin ahçısı Gülcan Abla öğretmişti sağolsun..
turşularım erimiyor çok tuzlu olmuyor benim gibi hafif turşular seviyorsanız ideal bir tarif..
 

 
herkese afiyet olsun..
 
 
Sevgilerimle; İdil..
 
 
 

Hiç yorum yok: